Os
traballos que vos mostramos aquí, están feitos con témperas sobre
cartolina, por alumnos de 3º da ESO do presente curso. Tratamos de
estudiar os distintos aspectos da COR.
CORES
CÁLIDAS
E FRÍAS
ESCALAS
CROMATICAS
O
primeiro exercicio que se fixo foi a interpretación con cores
cálidas e frías dunha obra de arte que eles elixiron. A figura, o
motivo principal da obra, interpretouse en cores cálidas, xa que
estas cores dan sensación de avanzar, de estar máis adiante cas
outras. Para o fondo e detalles secundarios utilizaron cores frías,
porque éstas dan sensación de retroceder e sitúan estes espazos
detrás das cores cálidas.
Ao
mesmo tempo traballamos escalas cromáticas, tendo que elixir para a
figura unha cor principal cálida e saturada, que despois se
degradaría con branco ata chegar ao tono máis claro, e con azul ou
negro para ir obtendo os mais escuros. En total utilizamos nove tonos
diferentes da mesma cor elixida inicialmente. Para facer esta escala
de xeito ordenado, fragmentamos a imaxen por liñas separadoras de
cada tono, e enumeramos cada unha delas, sendo a cor principal a
número 5. A partir de este tono, enumeramos os claros dende o 5 ata
o número 1, e os escuros dende o 5 ata o 9.Así fóronse cubrindo
cada un dos tonos, con máis seguridade de respetar a degradación á
hora de facer e aplicar as mesturas de cores con brancos e negros
respectivamente.
Utilizamos este
mesmo proceso para a degradación das cores frías do fondo.O
resultado é unha composición con solo dúas cores contrastadas
(cálida-fría) pero con moita variedade de tonos.
HARMONÍA
DE CORES
Neste
segundo traballo, propuxemos como tema o bodegón. Agora os alumnos
xa non interpretan, senón que crean a súa propia obra, exercitando
así a técnica do debuxo a lápiz, o estudio dos bocetos, a
composición..... ademáis do propio tema da cor.
Unha
vez elixido o boceto e pasado á cartolina branca, había que
decidirse por unha das harmonías de cor para aplicar á obra de
entre as seguintes: harmonía de cores cálidas ou frías, harmonía
de cores saturadas ou desaturadas, harmonía de complementarias e
harmonía de cores afíns.
Ningún comentario:
Publicar un comentario